SÖZ



Ben süslü cümleler kuramam. Yazdıklarım edebiyatın hangi türüne girer onu da bilemem. İçimden ne gelirse, sizinle paylaşmaktır derdim.

Benden önce duygularını harika bir şekilde anlatan yazıların yazarı arkadaşlarıma imrendim ama onları asla kıskanmadım. Bilakis, "Haydi Kemal, sen de yazdıklarını birileri ile paylaş, saklama duygularını içinde." Dedim ve içimde kaldıkça yazılarım hep gölgede kalacaktı onları güneşe çıkarmak istedim bu gün...

Yine hemen kendime seslendim ve "Kemal insanlara bak. İnsanlar, para kazanmak dahil, her işte genellikle kendi vasatlarını, başkalarının başarısızlığı karşısında başarı gibi sunarak yükseliyor! Bir de sadece kendisini baz alarak, kimseyi rakip görmeyerek, kendi vasatını her alanda yükselterek başarmaya çalışan azınlık bir gurup var."

"İşte sen, bu azınlık gruptan ol Kemal!" Dedim ve gücümü toplayıp, sadece kendi içimden geldiği gibi duygularımı sizinle paylaşmak istedim.

Eğitim hayatımda, Atatürk'ün adının "Mustafa Kemal" hikayesi beni o kadar etkiledi ki, hep neyi bekledim biliyor musunuz?
Acaba -Kemal- isimli bir öğretmenim olur da, bana da "İsimlerimiz karışmasın evlat, senin adın bundan sonra
-Mustafa Kemal- olsun." der mi? Diye bir hayat hikayem olsunu...

Ama olmadı. Fakat bu imkanı bize sunan, bloğunun kapılarını bize açan değerli öğretmenim Hayati Yaman'a nasıl teşekkür etmeyeyim. Ben de dediğim gibi içimdeki gizli gücü keşfetmiştim. Ve onun gün yüzüne çıkmasını istiyordum.

Bu vesileyle arkadaşlarımı kıskanmıyorum, ama onlara imreniyorum. Onları kendi kulvarlarında çok başarılı buluyorum. Ben de kendime göre bir kulvar belirleyip, hedeflerime doğru, sadece kendimle yarışarak ilerlemek istiyorum.

Bazen şiir yazmak geçiyor içimden, bakıyorum sanki şairler, söylenmesi gereken her sözü söylemiş, bana hiç bir şey bırakmamış gibi geliyor. Bazen kısa da olsa, bir yazı kaleme alıyorum, bakıyorum bir yazar veya düşünür onun benzerini söylemiş. Kemal, sana yine söz kalmamış diyorum. İçime bir hüzün ve efkar düşüyor. Fakat sonra da diyorum ki, son  insan tükenene dek söz bitmez. Elbet bir gün  birilerinin ve benim dile getirmem gereken sözleri söyleriz biz. Demek ki zamanı değil, diyordum. Şimdi ise bu zamanı bir fırsat olarak görmek istiyorum...

Şunu da görebiliyorum ki; yazılan şiirler ve metinler, aşkla yazılmamışsa eğer, sitem ediyorlar gibi geliyor bana. Sanki kendilerini yarım hissediyorlar gibi utangaç duruyor cümleler. Umarım aşk için yazmaktansa, aşkla yazmak da bana düşer...

Bunun için de olayın bam telini kavramıştım sanki...
Hani beni çok etkileyen Mustafa Kemal isminin hikayesi var ya... Orada yatıyormuş, meğerse benim ilerlemem!
Çünkü yazmak için okumak ve sürekli okumak gerekiyormuş! Mustafa Kemal Atatürk, cephede dahi kitap okumuş ve hayatı boyunca okuduğu kitap sayısı 3997 iken, yazdığı kitap sayısı ise 9 muş. Yani bir kum eleğinde 5 ton çakıllı kumu eleyip, 1 ton ince kum elde etmek gibi bir şey...

İşte demiş ya Atamız:
"Beni anmak, fikirlerimi anlamak ve hayata geçirmekle mümkündür."
Ben de kuru kuruya bir özenti ile mesafe kat edemeyeceğimizi ve kuluçkaya yatan bir tavuğun bekleyişi gibi zamanı beklemekle, ürün veremeyeceğimizi anlamış bulunmaktayım...

Artık kendimi sizin huzurunuzda şartlandırıyor ve size SÖZ veriyorum ki;
İyi yazmak için iyi yaşayacağım. İyi yaşamak için ise her şartta okuyacağım.
Nihayetinde de yazacağım...

Kemal Yücel

Yorumlar

  1. Ben de sana teşekkür ediyorum Mustafa Kemal im. El ele gönül gönüle birlikte yol alıyoruz evladım. Maksadım hasıl oluyor. İçimden geldiği gibi yazdım, demişsin. Biz de hiç kuşkun olmasın ki, içimize ve iliklerimize soluduk evlat!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başta siz olmak üzere , siz gibi ; Öğretmenlik sıfatının hakkını fazlasıyla vermekle kalmayıp , öğrencilerinin her alanda yeteneklerine göre gelişmesinde elinden geleni yapmayı kendine vazife bilmiş öğretmenlerimiz iyi ki var. İyi ki bizim öğretmenimizsiniz

      Sil
  2. Gerçekten çok içten bir yazı ve ona binayen çok güçlü bezetmeler görüyorum.Tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minnettarım , bende seni yakın geçmişteki yazından ötürü tebrik ederim...

      Sil
  3. Zafer ümit kaynağının bir çeşmesidir.
    Zafer birçok gönüllerin birleşmesidir.
    Gönülleri birleşenler ölsede bir gün
    Gök kubbede kalacaktır seslerinden ün.

    Ne mutlu Kemal kardeşimize! Ruh ve mânâyı kavramak başarısına erişmiş.
    Zira;
    Mustafa Kemal'i anlamak; Türk'ü anlamaktır.
    Mustafa Kemal'i anlamak; çağların ötesinden haber almaktır.
    Mustafa Kemal'i anlamak; çağa ve geleceğe ışık olmaktır.
    Mustafa Kemal'i anlamak; büyük olma kudretinin bizzat kendinde, damarlarındaki asil kanda, mevcut olduğunu farketmektir.
    Mustafa Kemal'i anlamak; aklı, ilmi, vicdanı kendine rehber edinmek demektir.
    Mustafa Kemal'i anlamak; özgürlük ve bağımsızlığı şiar edinmektir.
    Mustafa Kemal'i anlamak; Türk'e ata olmanın, ATATÜRK olmanın, sırrına etmektir.

    Genç kalemimizi gönülden kutlarım.
    Hem duyguyu yansıtması, hem güzel Turkçemizi kullanma başarısı ve en önemlisi okumanın değerini vurgulamak becerisi her türlü alkışa müstahaktir.
    Kalemine ve yüreğine sağlık!
    İbrahim ÖZMEN-Ankara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenilerinizi kazanabilmek , bana hem mutluluk hemde gelecekteki yazacaklarıma dair bir azim kazandırıyor. Şükranlarımı sunarım...

      Sil

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızı bizimle paylaşınız. Yorumlarınız bizler için çok değerli. Onaylama işlemi zaman alabilir. Hakaret içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar