GÖZ


İçimizin dış dünyaya açılan pencereleri desek yeridir. Ya da dış dünyanın güzelliklerini içimize çeken paratonerleri!!!

-Hocam, gözler yeter ki, hakikati görmeye kör olmasın...
-Hocam, gönül gözü ile görmek, hayata daha da güzellik mi katıyor ne?
-Hocam gözler yalan söylemez ya! Yalancı şahitliğin, ne kadar acı zulüm olduğunu belirtmek için olsa gerek...
-Hocam en güzel göz, af edersiniz ama "eşek gözü" imiş! Görsellerden bakınca, Türkan Şoray ın gözleri de çıkıyor!!!
-Hocam ne olursak olalım da, asla -aç gözlü- olmayalım. O bize, meziyet olarak yeter değil mi?
-Hocam doğuştan görmemeye göre, sonradan kör olmak daha zor gelir insana değil mi???
Ama vaz geçtim. Bir de "bakar-körler" var. Bence onların durumu daha da vahim!!!

-Hocam insanlara sormuşlar: "Üçüncü bir gözünüz daha olsaydı, nerede olsun isterdiniz?" Diye...
Bu soruya en güzel cevabı 12 yaşında bir çocuk vermiş!
Herkes, başımın üstünde, ensemde, alnımda vs cevapları vermiş. Ama o çocuk!!!
-İşaret parmağımın ucunda olsun isterdim, demiş.
-Neden? Diye tekrar sorunca da...
-Her deliğe sokar görürdüm, demiş!😀
Bunlar yavrucuklarımın göze dair, sunumlarından buket...

Ben de "at gözü" ve "at gözlüğü" ile görme farkına değinerek sözlerimizi tamamlamak isterim...
+Atlar 360 derece görme açısına sahiptirler. İki yanda olan ve son derece geniş kapsamlı gören gözlere sahip atlar, at arabalarına koşulduklarında veya binek hayvan rolüne geçince, trafikten ürkmesin diye onların kıyafetlerine bir de -at gözlüğü- eklenmiştir.

İşte at gözlüğü, onların 360 derecelik görüş açısını, 0-10 dereceye düşürür. Böylece atlar artık sadece önlerini görürler ve tek yönlü bir bakış açısına sahip olurlar...

At gözü ile görmek; ferasetli görmek, olayı bütün yönleri ve derinlikleriyle görmek demektir. Çünkü at/firas ve feraset aynı köktendir.

At gözlüğü ile görmek ise, saplantılı ve tek yönlü görmektir. Başka bir bakış açısına gerek duymamak ve kurşun asker olmaktır. Önyargılı bakmak ve tetikçi olmak demektir...

At gözü ile görmek, at gözlüğünü asla gözlerinize takmamak dileklerimle sizi, Rabia Aydın ve Emirhan Şen evladımın sunumları, Mustafa Haki Ereğli ve Ömer Can Bozkurt evlatlarımın da çekim ve montajı ile baş başa bırakıyorum...💕✋

Yorumlar

  1. Atların tam 360 derece gördüğünü bilmiyordum sayenizde yeni bir bilgi daha edindim emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim. Tanışıyor muyuz bilmiyorum? Pot kırmak da istemiyorum. İlginize teşekkür ederim kardeşim.💕✋

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızı bizimle paylaşınız. Yorumlarınız bizler için çok değerli. Onaylama işlemi zaman alabilir. Hakaret içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar