HAYAL GÜCÜ


Merhaba arkadaşlar. Öncelikle, bölümümü tanıtmama ve sizlerin ilgisine sunmama yardımcı olmak üzere, bu yazıyı kaleme almama vesile olan Hayati Hocama çok teşekkür ederim.

Ben de bir zamanlar, şimdi sizin olduğu gibi hocamızın öğrencilerinden Mertcan UÇAR. 2017’de Zile Dinçerler Anadolu Lisesi’nden mezun oldum. Şu an KKTC Lefke Avrupa Üniversitesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü 3. sınıf öğrencisiyim. 
Sevgili lise son sınıf öğrencileri! Yakında hayatınıza yön verecek tercihler yapacaksınız. Ben de sizlere RTVS Bölümü hakkında bilgi veriyim.

RTVS Bölümü ilgilenen arkadaşlar için söyleyeyim, belki de okurken en çok zevk alacağınız bölümlerden biri olacaktır. Düşünsenize bir kere!.. Ödeviniz bir senaryo yazmak veya film çekmek! Ben eğitim hayatımda bir ödevi yaparken hiç bu kadar keyif aldığımı hatırlamıyorum. İşte o zamanlarda anladım ki, en doğru seçimi yapmışım ve hiçbir zaman da pişman olmadım. Biz öğrencilerin en büyük hatası, yanlış tercihler yüzünden hayatımız boyunca sevmediğimiz bir işi yapmak zorunda kalıyor olmamızdır.

RTVS dediğimiz zaman; 
-Ne iş yapacağım diye düşüneceksiniz kesin! RTVS  Bölümü okurken süreç içerisinde kendinizin daha iyi yapabileceğini düşündüğünüz bir alana yönelebilirsiniz de. Mesela iyi bir çekim yaparsanız kameramanlık veya alanın zirvesi olan iyi bir görüntü yönetmeni, bilgisayarla uğraşmayı seviyorsanız ilgi alanız o yönde ise iyi bir kurgucu olabilirsiniz. Ya da yazın alanında kendinizi iyi hissedebiliyorsanız, iyi bir senaryo yazıyorsanız bu defa da çok iyi bir senarist olabilirsiniz. Hepsinin ötesinde eğer liderlik yapıyorsanız, sizi iyi bir yönetmen olmak bekliyor olacaktır...

Aslında bunlarla da sınırlı değil. Sektör çok geniş yelpazeye hükmettiği için sanat yönetmeni, boom operatörü, sesçi şeklinde reji ekibinin birer üyesi de olabilirsiniz. Bir proje için sağlam bir reji ekibin olmak zorundadır. Tabi iyi bir diksiyonunuz varsa, iyi bir oyuncu ve iyi bir sunucu olabilirsiniz. Daha da uzar gider…
İlgi alanıza göre eğitim süreci içinde kendinize yön verirsiniz. Fakat bir şey vardır ki, eğer Bir Hayal Gücün Yoksa bu mesleği yapamazsınız. Çünkü bir senarist hayal edip yazar, bir görüntü yönetmeni görüntüleri hayal edip çeker ve bir kurgucu hayal gücüne göre kurgular ve en önemlisi bir yönetmen hepsinin hayal gücüne kendi hayal gücünü de katarak son noktayı koyar. 
Okuduğunuzda belki sadece hayal gücü mü diye sorabilirsiniz? Pek tabi ki her şeyi değil ama çok şeyi, ana üretim mekanizması hayal gücüdür, derim. Bilinmesi gereken şudur ki; bu sektörde hayal edemeyen biri, yeni şeyler ortaya çıkaramaz. Hayal edemezsek, gelişim sağlayamayız ve sürekli yabancı filmleri, dizileri izlemeye devam ederiz!..
  
Şu an kendimi geliştirme noktasındayım. Bir ekip kurduk, YouTube kanalımız var, oraya videolar çekip atıyoruz ve çekim olarak kendimize deneyimler kazanıyoruz. İki sinema filmi senaryosu, bir internet dizisi senaryosu hazır! Büyük bir ihtimalle birkaç ay sonra dizi çekimlerine başlayacağız. Yani kısacası ben hayallerimin peşinden koştum ve bir gün hedefim olan iyi bir senarist ve iyi bir yönetmen olmak yolunda emin adımlarla yürüyorum. 

Sevgili öğrenciler, sizin de bir hayali vardır muhakkak. Benim size önerim ise hayalinizin peşinde koşmaktan vazgeçmeyin olacaktır. Çünkü kararı sana ait olmayan ne hayalin, ne de hayatın sana artı bir değeri olmayacaktır. Sonuçları ne olursa olsun, vazgeçen bir insan aslında kaybeden bir insandır.

Aslında anlatacak çok şey var, İnşallah ileride bir daha yazarsam, projelerimi başarmış biri olarak yazmayı isterim. Hepinize sınavlarınızda başarılar, tercihlerinizde sağlıklı karar almalar dilerim. 

Sorularınız olursa @mertcanucar instagram hesabımda dm atabilirsiniz, merak ettiniz şeyleri sorabilirsiniz…

Mertcan Uçar

Yorumlar

  1. Çok teşekkür ederim Mertcan evladım. Ufuk açıcı yaklaşımla bölümünü ve hayallerini bize sunduğun için minnettarım.

    YanıtlaSil
  2. Maalesef ülkemizde bölümler yeteneğe ve hayallere göre değil ilerde ne iş yaparıma göre seçiliyor. Örnek alınası ve cesaret verici bir paylaşım olmuş elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum görüşüne. Nice yetenekleri ve idealleri köreltiyoruz!

      Sil

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızı bizimle paylaşınız. Yorumlarınız bizler için çok değerli. Onaylama işlemi zaman alabilir. Hakaret içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Popüler Yayınlar