TERS KÖŞE / REGAİP

Bugün gündüzden başlayıp gece boyunca “Regaip Kandiliniz mübarek olsun.” Mesajlarına boğulduk ve boğulacağız. Ben şimdiden sizi ters köşe yapmak istiyorum. Fakat hanenize gol atmak için değil, bilinç inşası için...
REGAİP
Öncelikle, kelimenin kökenine ineyim.
Regaip, Arapça "re, ğa, be" kökenli bir kelimedir. Anlamı -meyl etmek, arzu etmek ve rağbet etmek-tir. Yani “Eşlerin, arzulu bir şekilde birbirlerine meyl ederek yaklaşması.”dır. Neyi kutladığımızı veya kutlayacağımızı bilelim lütfen! Bundan sonra kutlamaya devam edebilecek misiniz? Sabredin lütfen!
Regaip=Rağbet etmek, biyolojik olarak ise şöyle ilişkilendirilebilir. Yumurta kimyasal bir salgı üretir ve sperm bu salgıya rağbet ile gidip yumurtayı döller.
Regaip de, Hz. Peygamberimizin -anne rahmine düştüğü gece- olarak kabul edilir. O gece kandiller arasına bu gerekçe ile sokulur. Siz bakmayın öyle, Recebin ilk cuması dediklerine. İlk Cuma gecesi olsa ne, son Cuma gecesi olsa ne? Geçsinler onu. O gece ne olduğu önemli! Bak bizzat kelime anlamlarını vererek açıklıyorum. Hiç kaçışları yok.
Biliyorsunuz ben İHL mezunuyum. Lise yıllarımın son 3 yılında (1985,86,87 yılları) “Okulca yapılan kandil geceleri özel programları”nda ben de görev aldım. Ben, o ekibin içinde vaiz idim. Yaptığımız programlarla, hem insanların ilgisini çekiyor, hem de İHL lere öğrenci kazandırıyorduk. İlçe, köy camilerini dolaşıyorduk. Çok vaazlar verdim.
Regaip gecesi vaazında bu geceyi, “Hz. Peygamberimizin anne rahmine düştüğü gece(!)" olarak takdim ediyordum.
Yıllar geçince iç dünyamda eleştiriler yükselmeye başladı ve bunun ne kadar iğrenç, rezil bir tutum olduğunu anlamaya başladıkça utandım. Şimdi Rabbimden af diliyorum. Ama o zaman çocuğum ve elime verilen metni ezberleyerek insanlara kürsüden aktarıyordum.
Sonra olay, son yıllarda Regaip gecesi "Recep ayının ilk cuma gecesi" şeklinde sunulmaya dönüştü. Çünkü artık tepkilerden çekindikleri için “anne rahmine düştüğü gece” şeklinde sunumlar yapamıyorlardı.
Oysa o ki utanıyor ve tepkilerden çekiniyorsunuz; neden anlam kayması yapıyorsunuz? Kapatın o defteri bitsin bu iğrençlik!
Bakın Nisan ayında düzenlenen miladi -Kutlu Doğum Haftası-nı, Fetö projesi diye kaldırdılar. Demek ki isteyince oluyormuş.
Yani Regaip gecesini kutlamak mı yoksa kutlamamak mı Hz. Peygamberimizi, Onun anne ve babasını sevindirir? Sormak lazım. Üzerinde düşünmek lazım.
-Özel hayata hiç mi saygı yok?
-O nadide insanları bu kadar üzmek ve utandırmak Müslümanlık mı?
-Doğum yılı bile tartışmalı iken, bunu kim ve nasıl tespit etmiş?
-Müslümanları röntgenci konumuna düşürmek kimin haddine?
-Aile mahremiyeti denen kavram, ahlak kuralları içerisinden çıkarıldı mı?
Kısaca, bu geceye bizzat muhalif davranmak imanımızın ve ahlakımızın olmazsa olmaz şartıdır. Ben öyle düşünüyorum ve asla bu geceyi kutlamıyorum. O iğrençlik çukuruna düşmüyorum.
Salat ve selam O Kutlu Nebiye ve Onun arı duru yolundan gidenlere, gideceklere olsun…


Hayati YAMAN

Yorumlar

Popüler Yayınlar